Zamek w Pęzinie – Dzień Dziecka w Szkole Czarodziejów
Zamek w Pęzinie – Dzień Dziecka w Szkole Czarodziejów.
Z okazji Dnia Dziecka zamek w Pęzinie zamienił się w prawdziwą Szkołę Czarodziejów. Dzieci miały szansę przez kilka godzin poczuć się jak w Hogwarcie– Szkole Magii i Czarodziejstwa.
Kraina Quatronum dla przybyłych młodych gości przygotowała Ceremonię Tiary Przydziału. Następnie Czarodzieje wzięli udział w lekcji zaklęć i pojedynków. Po wszystkim czekał na nich pyszny poczęstunek przygotowany przez Zamek w Pęzinie.
Tiara Przydziału
W Krainie Quatronum w Szkole Czarodziejów mamy Cztery Wielkie Domy: Aretes, Gravitas, Lupus, Virtus. Każdy z tych domów ceni sobie osobne cechy, jednak na wyróżnienie zasługuje fakt, że nadrzędna myślą jest współpraca i wzajemny szacunek.
ARETES– cnota, prawo i honor
GRAVITAS– powaga, majestat i lotne umysły
LUPUS– spokój, harmonia i praca zespołowa
VIRTUS– męstwo, odwaga i duma
Tiara przydziały zasiadła na głowie każdego Czarodzieja i głośno wykrzyknęła nazwę domu, do którego go przydziela. Każdy Czarodziej otrzymuje szatę, herb oraz różdżkę – najważniejszy artefakt czarodzieja.
Tiara Przydziału w świecie Harry’ego Pottera
Tiara jest jednym z najmądrzejszych zaczarowanych przedmiotów, będąc w zasadzie na takim poziomie magicznej wiedzy, której większość czarownic i czarodziejów nigdy nie będzie w stanie osiągniąć. Dosłownie zawierała ona bowiem inteligencję czterech założycieli, potrafiła mówić oraz była biegła w legilimencji.
Słynna Tiara Przydziału w Hogwarcie opisywała swoją genezę w piosenkach, które śpiewała na początku każdego roku szkolnego. Legenda głosiła, że kapelusz należał kiedyś do jednego z czterech założycieli, Godryka Gryffindora, i że został wspólnie zaczarowana przez wszystkich czterech założycieli, aby zapewnić, że uczniowie zostaną przydzieleni do odpowiednich domów, które to zostały nazwane po nazwiskach założycieli, a ich członkowie posiadali cechy danego założyciela.
Tiara Przydziału znana była też z tego, że nie potrafiła się przyznać do popełnienia błędu przy sortowaniu ucznia. Nie mniej patrząc na fakt, iż wiele przydziałów okazywało się dopiero z czasem trafnych, kapelusz dokonywał w istocie stosunkowo małą ilość błędów w wyborze domu.
ZAKLĘCIA I POJEDYNKI
W Krainie Quatronum Czarodzieje poznają trzy podstawowe zaklęcia: INCENDIO (ogień), AQUAMENTI (woda), TERRATUM (ziemia). Pojedynki odbywają się na zasadzie gry PAPIER-KAMIEŃ-NOŻYCE. Zaklęcie INCENDIO pokonuje TERRATUM, bo ogień pali ziemię. AQUAMENTI pokonuje INCENDIO, bo ogień gasi wodę. Zaklęcie TERRATUM pokonuje AQUAMENTI, gdyż ziemia wsysa wodę.