W krainie Scamnumborn, gdzie magia przesiąka każdą kroplę powietrza, istniało siedem klanów, zżytych, tajemniczą symbiozą z przyrodą. Pomiędzy nieustannie bujną roślinnością prowincji Skogs Akser, na północy, tkwił klan Modig. Były to istoty twarde, znane ze swojej doskonałej znajomości leśnych szlaków i niezrównanych umiejętnościach płatnerskich.
Na południu, w prowincji, od której swoją nazwę wzięła cała kraina, panowała dynastia Cassius, która od wieków kroczyła z dumą po ścieżce władzy. Ich ziemie, obfite w zboża i owoce, były sercem Scamnumborn. We wschodniej części krainy, w prowincji Benue, otoczonej malowniczymi lasami, schronił się elfi klan Thata. Ich mieszkańcy byli znani z wyrafinowanej sztuki, nie tylko w zakresie łucznictwa, ale także w muzyce, tańcu i sztukach magicznych. Elfy Thata żyły w symbiozie z przyrodą, a ich osady były ukryte w koronach drzew.
Powszechnie wiadomo, że ziemie zamieszkane przez klan Necujan, podzielone są na dwie części – północną i południową. Na północnej znajduje się stolica – Novidom, która od wieków owiana jest tajemnicą. Granice posiadłości klanu obwarowane są grubymi murami, ze względu na dawne uprzedzenia do gatunku wampirów.
W prowincji Kvinner, na zachodnich rubieżach Scamnumborn, dominował klan walkirii – Galskap. Były to nieustraszone wojowniczki, zdolne dosięgnąć szczytów swojej siły podczas bitwy.
Giddon, klan wynalazców, zamieszkiwał obszary zamożne w surowce i rudy. Na zachodnich terenach, gdzie rzeki pełne były skarbów natury, klan ten zdolny był wytwarzać najbardziej zaawansowane technologicznie przedmioty i maszyny.
W odosobnieniu na wschodnim półwyspie krainy, w magicznym skupisku tajemniczych wież, zamieszkiwali czarodzieje z klanu Burvju.